4 دوره
تصویر دوره
مهارت دیپلم امور اداری
مدت آموزش : چهار ماه 9,500,000 تومان
ساعات کلاس انتخاب با شما شروع کلاس : فوری

”دیپلم

دیپلم اموراداری چیست؟

امور اداری از بخش‌های مهم در یک سازمان محسوب می‌شود و مانند یک پل ارتباطی بین تمام واحدهای سازمان است. بخش امور اداری از فعال‌ترین بخش‌های یک شرکت است با برنامه‌ریزی نیروی انسانی شامل تمام انتصابات و ترفیعات، انجام طرح تعدیل، بررسی ترفیعات و بررسی سمت کارکنان جدیدالاستخدام و تأمین نیروهای انسانی کارامد شامل استخدام، انتقال و تعیین مأموریت‌های داخلی شرکت.

این رشته دربرگیرنده طبقات مشاغلی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق در بررسی‌های مربوط به بهبود مدیریت کارشناسان امور اداری را طبق روش‌های تعیین شده، کمک می‌کنند.

رشته امور اداری از رشته‌های شاخه کار و دانش است که با هدف تربیت و پرورش افرادی که بیش از کارکنان از دانش نظری و بیش از کارشناسان از جنبه عملی برخوردار هستند، به وجود آمده است.

 

مهارت های رشته امور اداری | کد رشته 94201 | ۴۸ واحد

 

۱-مسئول دفتر:

انجام هماهنگی‌های اموردفتری، انجام مکاتبات اداری و گزارش نویسی، مفاهیم اولیه حسابداری و تنخواه گردانی، به کار گیری علوم و فنون مذاکره و برقراری ارتباط سازمانی و تایپ تندزنی می‌باشد.

 

۲-سرپرست دبیرخانه  و بایگانی

برنامه ریزی امور دبیرخانه، پیاده سازی اصول بایگانی اسناد و مدارک و امحا آن‌ها، برقراری ارتباط با واحدهای مرتبط با دبیرخانه، جمع‌آوری و گزارش گیری اطلاعات و نظارت بر حفظ و نگهداری اسناد دبیرخانه را شامل می‌ شود. تشکیل پرونده‌های مختلف اداری، تحویل و تحول آن‌ها و بایگانی اسناد و مدارک، پرونده‌ها، اسناد خریدها، کدگذاری پرونده‌ها می‌باشد.

 

۳-متصدی کاردکس و کنترل موجودی :

تعیین انبار و طبقه بندی و کدگذاری‌های موجودی، ثبت ورودی کالا، تحویل و خروج کالا از انبار، انبارگردانی، درخواست خرید کالا برای واحد مربوطه از انبار، نگهداری کالا و مواد در انبار و کنترل موجودی‌های انبار می‌باشد.

”دیپلم

۴-مسئول سفارشات:

دریافت و تحویل اسناد و مدارک درون شرکتی، تحویل نامه‌ها به اشخاص مربوطه، انجام امور پستی، رسیدگی به امور صندوق‌های پستی، انجام امور بانکی، انجام امور بیمه و گزارش نویسی می‌باشد.

 

۵-کارمند امور اداری:

ارتباط با واحدهای سازمانی و ارباب رجوع، مکاتبات اداری، نگارش و گزارش نویسی، انجام امور استخدامی و تشکیل پرونده پرسنلی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، ثبت و ورود و خروج نیروی انسانی، تهیه آمار و اطلاعات نیروی انسانی، نگهداری و حفظ سند و مدارک امور اداری می‌باشد.

 

۶-کاربر رایانه :

 به کارگیری مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر، کار با سیستم عامل ویندوز، کار با اینترنت، کار با نرم افزار مدیریت ایمیل outlook، شناخت شبکه و و تولید پروژه را شامل می‌شود .

 

۷-اتوماسیون اداری

آشنایی مبانی پایه و اساسی اتوماسیون اداری، آشنایی با انواع اتوماسیون اداری و کارکرد با آن، انتقال اطلاعات و فایل ها از طریق اتوماسیون اداری می باشد.

 

زمینه شغلی

نیروی انسانی امور اداری کسی است که توانایی اخذ مدارک استخدام نیروی انسانی، تشکیل پرونده های مربوطه و معرفی آن به واحدهای گوناگون، انجام مکاتبات اداری و صدور احکام مختلف مربوطه و همکاری با واحدهای امور اداری را داشته باشد.

کارمندان امور اداری می توانند در هر سازمان یا شرکت دولتی یا خصوصی در بازار کار کشور استخدام ‌گردد. در این شرکتها و ارگان ها، مدیران هر بخش مسئولیت های دقیق و تعیین شده را برای کارمندان اداری خود در نظر می گیرند. در مشاغل اداری، زمان مشخص ورود و خروج کارمند بسیار حائز اهمیت است. تقریبا در همه سازمان ها و شرکت ها، کارمندان بر اساس برنامه زمانی معین که مبتنی بر قوانین وزارت کار مشخص شده است به شکل تمام وقت و یا در برخی موارد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

 

”دیپلم

عناوین شغلی مرتبط با این رشته شامل:

 

* کارمند دبیرخانه

* کارمند امور اداری

* کارمند کارگزینی

* منشی یا مسئول دفتر

* کارمند شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی

* کارمند بانک‌، گمرک، شهرداری، هتل‌ها

 

پذیرش دانشگاهی

در دانشگاه پس از اخذ دیپلم امور اداری می‌توان رشته‌های اداری و مدیریت ادامه تحصیل داد. افراد در ابتدا در مقطع کاردانی در دانشگاه پذیرش می‌شوند و سپس می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز ادامه تحصیل دهند.

 

امروزه نیروی انسانی ماهر یکی از عناصر کلیدی توسعه در هر سازمان است نیروی زبده و کاردان به سبب بهره وری بالا میتواند یک سازمان را به تعالی برساند و شرایطی را برای ارتقاء مجموعه و خود ایجاد کند برای اینکه بتوانید در محیط کار آزموده باشید می بایست سطح مهارت های خود را (در زمینه اموراداری ارتقا دهید علوم رایانه، ضبط و ثبت اطلاعات و داده های مالی، انسانی، اتوماسیون) بالا ببرید.

داده ها به شما کمک خواهد کرد میزان آگاهی خود را از محیط پیرامون و مشتریان و خدماتی که ارائه میدهید بالا برده و به بهترین شکل ممکن ارزش افزوده ایجاد کنید این رشته کمک خواهد کرد با یادگیری مهارت های مربوطه بتوانید نیروی انسانی پخته و کارآزموده باشید مهارت های همچون کاربر رایانه، اتوماسیون اداری، مهارت مکاتبات و ثبت و ضبط آن را میتونید در این رشته بیاموزید .

”دیپلم

سرفصل های دوره:

 

* ارتباط با واحد های سیستم سازمانی و ارباب رجوع

* انجام مکاتبات اداری، نگارش و گزارش نویسی

* اجرای طبقه بندی مشاغل

* ثبت ورود و خروج نیروی انسانی

* تند خوانی

* تایپ تند زنی

* برقراری ارتباطات سازمانی

* به کارگیری علوم و فنون مذاکره

* برنامه ریزی امور دبیرخانه

* نظارت بر بایگانی نامه های اداری

* به کار گیری سیستم اتوماسیون اداری

* ثبت ورودی کالا

* کنترل موجودی های انبار

* اخذ گزارش از موجودی انبار

* اولویت بندی در سفارشات