تصویر دوره
گروه برنامه نویسی
مدیر SEO
5,000,000 تومان
فرقی ندارد
روزهای زوج
روزهای فرد
هرروز
فرقی ندارد
8-11
11-14
14-17
17-20

سئو چیست؟

 

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.

همه موتور های جستجوگر محبوب مثل گوگل ، یاهو ، بینگ در مرحله اول نتایج خود را بصورت کاملا رایگان نمایش می دهند. هر چند نتایج پولی هم دارند که با دریافت هزینه از صاحبان سایت ها ، سایت آنها را در صدر نتایج نشان می دهند اما منظور ما از سئو صرف هزینه و تبلیغات کردن نیست. منظور ما اینجا دریافت بهترین رتبه برای سایت شما از طریق نتایج رایگان گوگل است. یعنی افزایش فروش شما بدون صرف هزینه!

 

هدف سئو چیست؟

هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

 

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا:

* سئو یکی از بهترین و مؤثرترین ابزار برای جذب می‌باشد.

* سئو با جذب ارگانیک و رایگان باعث زیادشدن فروش محصولات می‌شود.

* سئو در بالا بردن بازدید وب‍سایت تأثیر خیلی زیادی دارد.

* سئو باعث می‌شود ک سایت شما در قسمت صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه خوب و بالایی برخوردار شود.

* سئو درآمد شمارا افزایش می‌دهد.

 

مزیت‌ها و معایب سئو

* دارای هیچ گونه خرجی نمی‌باشد و در واقع رایگان است

سئو سایت آن‌هم سئو داخلی اغلب برای شما هیچ خرجی ندارد و صرفاً شما باید محتوا تولید کنید و سعی کنید محتوایی تولید کند که گوگل بتواند آن را به‌عنوان یک مقاله و محتوای مرجع به مخاطب نمایش دهد و شما فقط و فقط باید مستمر کارکنید و روزبه‌روز پیشرفت کنید.

* کسب کردن اعتبار بالایی از نگاه مخاطبان

ازآنجایی‌که گوگل محتواهای برتر را به مخاطب نمایش می‌دهد، اگر محتوای شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، شما از نگاه مخاطب معتبر می‌شوید و همیشه در ذهن وی می‌مانید. سعی کنید بیش آر هر موضوع دیگری مخاطب را راضی کنید و برای او تجربه بهتری بسازید.

* ماندگار و مقاوم بودن بعد از سئو

کسانی که بتوانند وب‌سایت خود را با فرایند سئو به صفحات اول گوگل برسانند و مخاطب را راضی نگاه‌دارند، از دید گوگل نیز محترم شمرده می‌شوند و شما بعد از سئو می‌توانید در جایگاه خود بمانید، البته که باید همیشه مقالات و محتواهای خود را نسبت به رقبا آپدیت نگاه‌دارید تا جایگاه خود را از دست ندهید.

* به محتوا نیاز دارد

برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید.

* کند اما همیشگی

اگر قرار باشد با سئو برای سایت خود ورودی بگیرید و درآمد کسب کنید باید بدانید که این فرایند کمی کند پیش می‌رود اما این قول را به شما می‌دهم که بعد از سئو شما در جایگاه خود تثبیت شوید، اما به این شرط که فرایند بعد از سئو که قاعدتاً برند سازی و تبلیغات است را انجام دهید.

* تبلیغات و برندسازی

در اینجا باید برای شما بگویم که هزینه برای تبلیغات و برند سازی هیچ‌وقت عیب نیست و فقط ممکن است میزان سودی که می‌کنید نسبت به هزینه‌ای که برای تبلیغات و برند سازی که بعد از سئو انجام می‌دهید کم‌تر باشد، اما همیشه برآیند آن مثبت خواهد بود.

* شغل سئو و مسیر پیشرفت

به‌طور خلاصه کارشناس سئو فردی حرفه‌ای است که به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند در صفحه نتایج موتورها جست‌وجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند. آن‌ها این کار را با بهینه‌سازی محتوا، ساختار و عناصر فنی وب‌سایت و بسیاری تکنیک‌های دیگر برای کلمات کلیدی مرتبط انجام می‌دهند.

مسئولیت های یک متخصص سئو بسته به اندازه و پیچیدگی وب‌سایت می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

* رفع هرگونه مشکل فنی که می‌تواند بر رتبه وب‌سایت تأثیر بگذارد.

* نظارت بر عملکرد وب‌سایت در SERP و ایجاد تغییرات در صورت نیاز

* بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای این کلمات کلیدی، از جمله برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و متن.

* بهبود ساختار وب‌سایت و ناوبری برای آسان‌تر کردن خزیدن (کراول) و فهرست‌بندی برای موتورهای جست‌وجو.

* انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای شناسایی عباراتی که افراد برای جست‌وجوی محصولات یا خدمات وب‌سایت استفاده می‌کنند.