تولید محتوای گرافیکی چیست؟
تصور کنید که میخواهید درباره نحوه استفاده از یک ساعت هوشمند اطلاعاتی کسب کنید. یقینا مقالهای که همراه با توضیحات متنی، تصاویری از نحوه استفاده از این وسیله را نیز به اشتراک گذاشته باشد بیشتر به کاراتان میآید. حالا تصور کنید که وقت زیادی برای پیدا کردن جواب سوالتان ندارید و نمیتوانید یک مقاله را تا انتها بخوانید. قطعا یک اینفوگرافی جامع که همه اطلاعات لازم را در قالب یک تصویر به شما ارائه دهد، چیزی است که در آن لحظه بدان نیاز دارید.
این تنها چند نمونه است که بر لزوم استفاده از محتوای گرافیکی تاکید میکند. به طور کلی تصاویر و متنها را باید مکمل یک دیگر در تولید محتوا دانست. اگر هر یک از این موارد را از محتوایی که میخواهید تولید نمایید، حذف کنید؛ محتوای خوبی تولید نخواهد شد. به همین جهت است که بازارایابان محتوا و دیجیتال مارکترها هم نقش محتوای متنی و هم نقش محتوای گرافیکی را جدی میگیرند تا بتوانند محتوایی تولید نمایند که همه حواس مخاطب را درگیر خود کند.
آموزش تولید محتوا و طراحی گرافیک
با گذشت زمان، اهمیت محتوای باکیفیت برای کسب و کارهای ایرانی پررنگتر میشود و متخصصین تولید محتوا را در اولویت استخدام شرکتها و استارتاپها قرار میدهد. این مسیر برای علاقمندان به تصویرسازی، گرافیک، عکاسی و تدوین ویدیو طراحی شده و با تعریف پروژههای واقعی و آموزشهای عملی، مهارتهای کلیدی تولید محتوا را آموزش میدهد.
دوره های قدم اصلی
فتوشاپPhotoshop
یک فتوشاپکار حرفهای و با سلیقه نیاز همیشگی تمام کسب و کارهاست. نرمافزاری که یکی از ارکان صنعت تصویرسازی و گرافیک است.
پریمیرPremier
نرمافزار قدرتمند پریمیر، استاندارد تدوین و ویرایش ویدیوست و پریمیرکار حرفهای، در بازار کار ایران بشدت نادر است.
انواع محتوای گرافیکی
محتوای گرافیکی خود به انواع مختلفی تقسیم میشود که از هر کدامشان باید در جای مناسب استفاده کرد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد در ادامه به این انواع اشاره خواهیم کرد.
* اینفوگرافیک
* طراحی استیکر
* موشن گرافیک
* عکس نوشته
* اسکرین شات
* اسلاید
کاربرد تولید محتوای گرافیکی
محتواهایی که برای تبلیغات میدانی مانند بیلبوردها استفاده میشوند باید قدرت این را داشته باشند تا در چند ثانیه ذهن مخاطب را درگیر خود کنند. طبیعتا چند خط نوشته نمیتواند این کار را انجام دهد و شاید اصلا کسی فرصت نکند این چند خط نوشته را بخواند اما اگر این بیلبورد از یک گرافیک خوب برخوردار باشد حتما توجه مخاطب بدان جلب میشود.
کاربرد بعدی گرافیک در محتوا را باید سهولت در ارائه اطلاعات دانست. طراحی اینفوگرافی برای این منظور بهترین گزینه است. در پاسخ به این سوال که اینفوگرافیک چیست باید گفت، اینفوگرافی درواقع یکی از راههای ارائه ساده و دیداری اطلاعات به مخاطب است.از آنجایی که ذهن تصاویر را راحتتر از نوشتهها در خود ثبت میکند در سالهای اخیر استفاده از اینفوگرافی در محتوا به یک امر رایجی بدل شده است.
از مزایای تولید اینفوگرافیک میتوان به این اشاره کرد که، شما میتوانید یک مقاله بلند تهیه کنید و خلاصه آن را در چند اینفوگرافی به مخاطبتان ارائه دهید. چنین محتوایی را حتی در شبکههای اجتماعیتان نیز میتوانید به اشتراک بگذارید و امیدوار باشید توسط دیگران نیز به اشتراک گذاشته میشود. درحالی که کمتر کسی یک متن بلند بالا را برای دیگران میفرستد.
محتوای گرافیکی همچنین بر سئوی وبسایت شما نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. یک مقاله که در آن به جز محتوای متنی از اینفوگرافی، تصاویر کم حجم و با کیفیت، ویدئو و موشن نیز استفاده شده باشد، به سرعت در موتورهای جستجو رتبه بالایی را دریافت خواهد کرد. محتوای گرافیکی خوب به سرعت در فضای وب وایرال خواهد شد و این وایرال شدن هم رتبه وبسایت شما را بهبود میبخشد و هم مخاطبان و مشتریان بیشتری برایتان دست و پا خواهد کرد. این را باید اهمیت محتوای گرافیکی در سئو دانست.