تصویر دوره
گروه فروش و بازاریابی
مسئول فروش
2,100,000 تومان
فرقی ندارد
روزهای زوج
روزهای فرد
هرروز
فرقی ندارد
8-11
11-14
14-17
17-20

مسئول فروش مستقيما زيرنظر مدير بازرگاني انجام وظيفه مي نمايد و مأموريت وي عبارتست از بازاريابي و اقدام در جهت عقد قراردادهاي توليدي داخلي.همچنين مسئوليت دارد تا از طريق ارتباط مستمر با مشتريان داخلي و نظر خواهي از آنان و انتقال نظريات به واحد هاي ذيربط زمينه لازم براي جلب هرچه بيشتر رضايت مشتري را فراهم نمايد.

 

وظايف اصلي :

* بازاريابي محصولات جديد و گرفتن سفارش از مشتريان و اعلام آن به واحد مهندسي و مالي

* پاسخگويي به مشتريان در باب قراردادها و شكايات آنها و اعلام آن به مديران

* تنظيم قراردادها و پيگيري انجام آنها.

* نظارت بر فروش محصولات و پيگيري بر اساس آنها.

* گرفتن دیتا شیت از مشتريان در موارد موجود.

* نوشتن برنامه فصلی پیش بینی فروش و ماهيانه توليد برابر خواست مشتريان و شرايط بازار.

* اعلام قيمت فروش محصولات به مشتريان.

* پيگيري جهت اعلام صورتحساب به مشتريان.

* شركت در جلسات پی گیری قرار داد.

* نظارت بر تحويل به موقع محصولات به مشتريان.

* بررسي مشكلات محصولات و محصولات برگشتي.

* رسیدگی به نظرات و شکایات مشتری.

* هدایت و کنترل محصول مرجوعی.

* همكاري مستمر براي اجراي سياستها و خط مشي كيفيت شركت و همكاري فعال در استقرار صحيح سيستم ها ي كيفيت.

* کلیه مسئولیت ها و انجام وظایف محوله از طرف مدیر ارشد و مربوطه.

 

نقش مسئول فروش

هدف اصلی مسئول  فروش ، دستیابی به اهداف مالی شرکت از طریق فعالیت فروشندگان خود است.

به عبارت دیگر ، آن‌ها از قدرت ارائه گزارش‌های مستقیم و رهبری نیروی فروش برای دستیابی بهترین عملکرد هر یک از کارکنان ، بهره می‌برند.

مسئول فروش برای دستیابی به اهداف فروش از ترکیبی از رویکردهای متفاوت بهره می‌برد.

برای مثال :

مسئول فروش ، مسئول ایجاد انگیزه و مشاوره داده به فروشنده در جهت بهبود عملکرد ، استخدام و آموزش نیروهای فروش

دستیابی به اهداف بر اساس برنامه‌های اثرگذار ، تعیین اهداف فروش ، تحلیل داده بر اساس عملکرد گذشته ، پیش‌بینی عملکرد آینده

مسئول فروش باید عملکرد بخش فروش را با عملکرد مدیران سایر بخش‌های باید هماهنگ نماید. به عنوان مثال، آن‌ها با واحد بازاریابی برای تولید مشتریان راغب جدید و گسترش بازار هدف، یا در همکاری با تیم محصول و تحقیقات برای اطمینان از درک صحیح نیازهای مشتریان، همکاری می‌کنند.

۳ نقش اساسی برای مسئول فروش در نظر گرفته می‌شود :

مدیریت افراد : استخدام ، تشکیل و ارائه اطلاعات به تیم فروش

مدیریت مشتریان : نزدیک شدن به مشتریان بر اساس برنامه استراتژیک فروش

مدیریت تجاری : هدایت کسب و کار در ناحیه فروش

 

خصوصیات مسئول فروش حرفه‌ای :

* دستاوردهای عالی، بلندپروازانه و هدفمند

* نوآورانه، تولید راه‌حل‌های خلاقانه و تعداد زیادی ایده

* تصمیم‌گیری سریع و راحت

* خصوصیات مدیران فروش غیرحرفه‌ای ( متوسط ) :

* تمرکز بر جزئیات ، روش‌ها و سازمان‌دهی

* تمرکز بر پیروی از قوانین

* تصمیم سازی بر اساس حقایق، ارقام و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها صورت می‌گیرد