تصویر دوره
گروه فروش و بازاریابی
بازاریابی فضای مجازی
4,100,000 تومان
فرقی ندارد
روزهای زوج
روزهای فرد
هرروز
فرقی ندارد
8-11
11-14
14-17
17-20

بازاریابی مجازی چیست؟

بازاریابی مجازی اصطلاحی برای فروش محصولات با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال توسط رسانه هایی من جمله وب سایت، موبایل، تبلیغات بنری و هر رسانه دیجیتال دیگر است.

بازاریابی مجازی از سال 1990 تا سال 2000 با استفاده از تکنولوژی روش بازاریابی سنتی را دگرگون ساخت. جهت بازاریابی اینترنتی می بایست زیر ساخت مناسب وجود داشته باشد. در این روش بازاریابی دیگر مشتریان به مغازه های فیزیکی مراجعه ندارند از این رو تمرکز اصلی استفاده از دستگاه های دیجیتال است.

 

فواید بازاریابی مجازی

بازاریابی مجازی قادر است بالقوه تعداد زیادی مصرف کننده را همزمان در بر داشته باشد.

از مزایای بازاریابی مجازی آن است که مصرف کننده بطور مستقیم با محصول و برند تجاری در ارتباط است. این مدان معناست مه شما هر کجا و هر زمان می توانید به آسانی دسترسی داشته باشید.

بازاریابی مجازی محدودیت جغرافیایی ندارد و شما تا جایی می توانید پیش بروید که محصولات خود را بصورت بین المللی د کشورهای مختلف بفروش برسانید.

در این روش بازاریابی هیچ گونه محدودیت زمانی وجود ندارد و شما می توانید 24 ساعته در 7 روز هفته محصولات و خدمات خود را در اختیار مصرف کنندگان بصورت آنلاین قرار دهید.

بازاریابی مجازی امروزه به یکی از مشاغل مهم در سراسر دنیا تبدیل شده است بصورتی که دوره های حرفه ای بازاریابی در بسیاری موسسات برگزار می شود.

 

بازاریابی مجازی و انواع آن چیست؟

7 نوع بازاریابی مجازی وجود دارد: بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی. اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا

 

چرا بازاریابی مجازی و آنلاین اهمیت دارد؟

طبق آمارهای معتبر منتشر شده، 78% از مردم قبل از خرید، از اینترنت و به طور خاص موتورهای جستجو برای تحقیق درباره آن استفاده می کنند. در ایران مدیران خرید شرکتها نیز از گوگل برای تحقیق استفاده می کنند و در نهایت شرکت هایی را انتخاب خواهند کرد که علاوه بر دیده شدن در اینترنت، بتوانند محتوا و اطلاعات کافی را در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهند عرضه کنند.

قطعا شما هم می دانید که دنیای امروز، داشتن یک سایت به تنهایی کافی نیست. اگر شما زیباترین، سریع ترین و ایمن ترین سایت دنیا را داشته باشید اما سایت تان، بیننده ای نداشته باشد و یا نتواند نظر کاربران خود را جلب کند این سایت هیچ ارزشی نخواهد داشت. برای اینکه سایت شما بتواند شما را به موفقیت برساند باید سه کار را انجام دهید:

* هدایت کاربران اینترنتی به سایت

* نگهداشتن کاربر بر روی سایت و ارائه اطلاعات مناسب

* تبدیل کاربر به مشتری (افزایش نرخ تبدیل سایت)

 

آیتم های مهم در بازاریابی مجازی را بشناسید

بازار هدف:‌ 

باید بتوانید با جمعیتی مشخص ارتباط برقرار کنید. آن‌ها که به محصول یا خدمت شما نیاز دارند. بازار هدف یعنی تعیین گروه سنی، جنسیت، شغل، ذائقه، میزان نیاز و نهایتا نحوه‌ی فکر کردن یک گروه مشخص که می‌توانند مشتریان بالقوه‌ی شما باشند.

آگاهی از برند

باید مشتریان بالقوه را به مشتریان مطلع تبدیل کنید.

نرخ تبدیل

باید آن‌ها که از وجود شما مطلع هستند را به همراهان‌تان تبدیل کنید.

مشتری فعال

باید بتوانید جمعیتی که شما را همراهی می‌کنند به مشتریانی تبدیل کنید که حاضر هستند برای دریافت خدمت یا محصول شما، هزینه کنند.

مشتری وفادار

مشتریانی که تمایل نشان می‌دهند بیش از یک‌بار برای محصول یا خدمت شما، هزینه نمایند.

توسعه‌ی بازار

حال به سراغ آن‌ها بروید که هنوز شما را به رسمیت نمی‌شناسند و آن‌ها را تا تبدیل شدن به کاربر وفادار همراهی کنید.

 

هدف از بازاریابی مجازی؟

بازاریابی مجازی می‌تواند سرنوشت کسب و کار یا خدمات شما را تغییر دهد. با این روش می‌توانید اقداماتی بهینه انجام دهید، بی‌آنکه درگیر هزینه‌های مازاد باشید، دقیقا مخاطب یا مشتری مدنظرتان را پیدا کنید. به کمک این روش همچنین می‌توانید سهمی که مایلید را از بازار به دست بیاورید. در عین حال اگر این روش تخصصی و ویژه را از بازاریابی درک نکنید و نحوه‌ی بهره‌گیری از ابزار آن را ندانید، می‌توانید سهم فعلی بازارتان را هم از دست بدهید. این نوع بازاریابی تیغی دو لبه است که فقط زمانی به شما کمک خواهد کرد که تخصص و تکنولوژی را موضوع اصلی کسب و کار و خدمت‌تان کرده باشید.